Sunday 13 July 2014

Ramadhan al mubarak

Assalamualaikum....

Pagi yg sunyi aku cuba utk menulis... Alhamdulillah masih lg diberi kesempatan utk berpuasa pada kali ini... Byk perubahan dh berlaku.. Dari sebabak ke sebabak.. Kali ini diberi nikmat berpuasa bersama isteri tercinta & ank tersayang... Bermacam2 dugaan yg harus aku hadapi.. InsyaAllah aku hadapinya dgn tabah... Kali ini aku berpuasa selaku seorang yg bekerja shift... Berat hati bila aku terpaksa berbuka puasa di tempat kerja.. Bersahur ditempat kerja... Terpaksa meninggalkan keluarga dirumah utk melaksankan tugas... Hari raya tahun ini mungkin aku xdpt beraya dikampung bersama keluarga... Atas kerana tugas yg telah diamanahkan.. Tp aku masih mencuba utk mendapatkan cuti utk pulang beraya dikampung.. Harap2 bos lembut hati meluluskan permohonan tersebut.. Aminnn...  Bulan puasa ini juga aku terpaksa menangguhkan perniagaan aku.. Atas kesulitan waktu bekerja... Tidak seperti tahun lepas.. Aku mampu membuka berniagaan aku dibulan puasa.. Ini semua dugaan yg harus aku hadapi... Allah bg dugaan kepada umatnya sebaik2nya... Allah tidakkan bagi dugaan kepada umatnya jika seseorang itu tidak mampu menanggungnya.. Allah itu maha adik..  Aku redha...

#ramadhan

No comments: