Wednesday 16 March 2011

Oh LISA...!!

Perodua Kelisa 1.0 Ez @ auto...warna kelabu..aku bagi nama LISA...dia lah kekasih ku..peneman aku..pengubat rindu,duka & lara aku...dia teman aku yg setia...dia jugalah yg m'habiskan duit aku..huhu.. aku sediakan sedikit perjalanan hidup LISA bersama aku..

zaman dulu2 kala...baru start gatal tangan...



proses bertukar...jeng..jeng...


Dah tukar nama..dari  KELISA kepada COURE...

Proses2 touch up...



Setelah bertapa hampir 2 minggu di G1 garage...hasilnya.....






Sedikit touch up supaya lebih ceria....






Rasa mcm nk kembali kepada zaman dulu kala...tukar lg...






Boring ngan enjin auto..xbunyi apa...nk gak rasa G-force...

Dlm pembikinan....


Setelah bertapa hampir 2 bulan ...mcm2 masalah yg dihadapi...cabaran..cobaan...ditempuhi dengan penuh kesabaran....dan dpt hasilnya....jeng..jeng...



Ribuan Terima Kasih kepada pomen tu Mc'Nor (MAX GARAGE) kerana merialisasikan impian aku utk merasa kehangatan kuasa kuda yg amat menakjubkan..yang xdapat dirasai oleh pemilik enjin2 standard kilang..


Rasa rindu kepada COURE...kalau dulu COURE n/a...skrg COURE turbo...
intercoolernya dicat hitam...harap berjaya dlm penyamaran sebagai sebuah kereta standard...
Yes..! penyamaran berjaya...intercooler xnmpk..berselindung disebalik bumper injection dan berwarna hitam...good job..


Setelah dpt berita amukan dari JPJ area KLIA...yg bertapak bertahun2 lamanya...katanya nk membasmi kegiatan "ulat" dikalangan pemandu teksi...aku pulak yg rasa tempiasnya...oleh kerana itu ..aku buat keputasan utk bertukar dr COURE kepada KELISA...kini aku memilih utk menyarung set bumper generasi ke-2 kelisa...agak lebih segak berbanding generasi 1st..




dan hasilnya....







sehinggalah sekarang..aku masih mengekalkan imej kelisa 2nd gen...
sekarang hanya tertumpu kepada modifikasi enjin...
mcm2 cobaan yang aku terima...harap2 dpt diharungi dgn penuh sbr...poket xyah tny...koyak rabak...huhu..tp demi kepusan diri...aku sggp belanjakan...tggu next projek...


setakat ni dulu cerita mengenai jentera aku sayangi... 
walaupun namanya LISA...ayu bunyinya....tp jgn disangka air yang tenang tiada buaya....

No comments: