Sunday 21 August 2011

April 2012 ???!!!

adus....agaknya trauma aku kalau dgr April pasni..bukan sbb April fool..tp sbb kena kawin bulan April...huhu...adus...saper la pandai2 buat keputusan tanpa tny aku...aku yg menanggung semua tu..bkn xnk kawin cpt2 tp mslhnya besar tanggugjwb yg nk pikul...yg tunang ni punblum selesai..dah g bincang pasal kawin...apa hal...apa salahnya bg majlis tunang ni settle dulu..sbb tu aku bg masa 1 thn...sempat la aku kumpul duit..cari umah...legkapkan brg2 dlm umah..agaknya nk suh aku tido atas tikar kot...duit semua tu..eh kalau gaji aku 5 angka aku xkisah la..1 bulan gaji dah bleh settle...tp gaji aku 3 angka je...demm..!!!

TENSION....!!! STREES..!!!

kenape diorg pk mudah...mmg la ramai yg sudi hulur bantuan..bukan aku xnk bantuan..tp bg la peluang utk aku berkorban...bg aku guna belanja sendiri utk kawin..ini kalau semua org tlg..mn nikmat kawin aku..dah dari dulu aku pasang impian utk kuarkan duit sendiri utk kawin...bg la aku masa..kalau aku dah xbleh sgt nk cari duit..baru aku mintak...ini x..buat keputusan terus ckp jadi...aku jgk yg terpinga2...nk hancurkan impian aku? semua org nk happy sbb aku dah buat keputusan nk kawin? gtu? bistu..apa yg aku nktanggung lepas kawin tu xdr saper p.k? aku plak nk kena p.ksendiri? ke ada gak org nk tanggung aku lepas kawin? ingat mudah ke kawin ni..akad nikah je dah settle? gtu? aku xpernah kawin pun aku faham la....aku ni keja gaji xseberapa...nk kena sediakn semua tu lepas kawin..mmg la boleh kongsi..kalau dah dua2 xdr duit? mcm mn...? ada org nk tanggung? jwb..jwb..

skrg sori..jgn tanya aku pasal kawin...aku bleh melenting pasal tu...settlekan dulu pasal tunang..pasni p.k la pasal kawin..beli brg2 hantaran sikit2...dah kompom2 pasni nk buat sendiri semua..kad kawin..pelamin..brg hantarann..kotak2...kn mkn masa tu..sempat ke bulan april..tgk yg tunang ni pun dah mkn masa brape lama..baru nk tunang tu..ni lg majlis kawin..tentu la besar..adus..benda mcm tu xbleh ke sama2 p.k?

bukan xnk kawin..saper xnk kawin...tny la..yg bodoh je xnk kawin..eh kalau tanya org gila pn dia nk kawin la...bdk2 sekolah rendah tu...blum sunat lg..dah pandai ckp pasal kawin...cuba la p.k..kalau dah lepas kawin..apa yg nk di bereskan? skrg sewa umah,time bujang..nk xnk..paling kurang 4 org berkongsi..pas kawin duk berdua je..xnk ko nk duk ramai2 plak..tu dah meningkat belanja...pastu mkn minum...bil2..keta dah kompom2 dua bijik..brg dlm umah..xkn la ko nk buat mcm bujang tido atas toto..tv duk atas kotak..mkn lapik surat khbr...kalau xmalu kat org xpe.buat la...bleh sama2 mkn atas tikar...bersila...melayu katakan..aku nk sediakan yg berbaik utk family aku..tu xsembang lg pasal dah kawin nk dpt anak..rezeki tuhan..kawin2 terus bunting...org ckp bunting pelamin,..g honeymoon tu dah bawa budak,..huhu..g semak kepala tu..budka nk kuar...org ckp kalau dah kawin nk dpt anak..@ dh dpt ank rezeki murah..tlg la jgn mengharap dgn kata2 tu...usaha sendiri la...tp tlg bagi masa... tu je mintak..slow2..kalau dah gopoh2..semua nk cpt..dah xp.k yg akan dtg..xpun ambik murah..huuhuhu..berat wei..berat..mslh kita xdr org nk tlg...org tumpang suka je..xdr org nk tumpang susah der..

entah la..dah malas aku nk menaip...

TQ kepada semua yg ambik berat pasal aku...
TQ to my family dah bersusah payah menyediakan  persiapan tunang aku...
aku hargai semua tu..aku tau aku xmampu buat sendiri...aku akan usaha..InsyaAllah...


No comments: