Friday 26 August 2011

Ramadhan 25

Assalamualaikum...

mood raya dah makin menebal..tp baju raya? kasut raya? thnni mmg xdr..xmcm2 thn2 lepas...npe thn2 lepas bleh je beli baju2 baru..thn ni xbleh? erm..hanya aku je yg tau jawapan tu...apa pun xpe..pengorbanan sgt la perlu dlm hidup...utamakan yg wajib..ketepikan dulu yg sunat...erm...

arini sahur aku mkn nasi..dah beli siap2 smlm...mood dkt2 raya ni mmg mls nk masak....skrg aku xtaula apa susah sgt nk bgn sahur..huhu...nk kata tido lewat mcm biasa jgk tido...tp xpe..janji sahur..baru 1 kali terlepas sahur...alhamdulillah atas bantuan kwn aku..wan..dia yg kejut aku bgn sahur..kalau harapkan alarm..mmg kelaut la...

arini kat opis mcm biasa..keja..keja..keja...kalau korg tgk opis aku dah xubah mcm fun fair..tadika..hias sana..hias sni..huhu..rraya katakan..ketupat...sampul duit raya...gantung sana sini...tmbh plak bendera malaysia..merdekakan..mesti ramai  lupa kita nk merdeka ni...sibuk sgt nk raya kan....

arini buka pose kat umah je..ingat blk ptg tadi nk terus beli mkn...xjadi...blk terus siap2...arini nk cuba bazar ramadhan kat bandar baru nilai..nmpk mcm menarik...tp mcm biasa..xdr apa yg menariknya...semua mahal2...npe la diorg sggp naikkn harga semata2 nk mendapat keuntungan...berkat je mcm tu?
apa yg aku beli..taufu fa...pastu char kuey je..erm..tu je la juadah berbuka aku...lepas berbuka pose...bdn rasa sgt2 penat..terus baring..smpi pkl 10...fuhh...nyaman tido...penat sgt2 badan aku..xtau nape..bgn terus lepak2 luar umah..ambik angin...tgk bdk2 main mercun..belek2 keta jap...pastu kuar kedai beli nasi utk sahur...bungkus nasi grg..aku dah agak da..kedai ni dia punya nasi..mmg terbaik..penuh bekas polytrene tu..gila..mkn duaorg tu...aku mkn keta kedai tu xpernah abis tau...mmg byk gila..owner dia mmg terbaik la..berniasa bg org mkn sggh2..xdr kedekut... sbb byk sgt nasi dia...aku mkn dulu separuh sblm tido..hehehe....kang nnt separuh lg mkn nnt sahur...ZzzzzzZZzzZZZzz...

No comments: