Tuesday 9 August 2011

Ramadhan 8

Assalamualaikum...

Bersua lg pd ramadhan ke-8..bersamaan ari isnin...ari yg paling xsuka bg warga2 yg bekerja mkn gaji..kalau peniaga2..tauke2..komom suka..masyukk tu....

kita mula citer dgn sahur...sahur mcm biasa..mkn nasi...tp pg ni sahur hebat sikit..sbb lauk yg buka pose smlm xabis...so bawa ke sahur...kalau biasa mkn sardin ngn telur goreng je...pg ni ada ayam msk merah...ada daging goreng...ada telur goreng...ada ayam masak kicap..perghh..nasi byk plak tu...housemate aku jenis diet..aku la jd mangsa tong sampah...nk biar gtu je syg plak mknn..m'bazir...

lepas sahur aku solat subuh kat umah je...disebabkan perut ketat sgt..tu la Nabi pesan..behenti mkn sblm kenyang..tp xdgr jgk...dosa tau..astagfirullah...lepas sahur rilex2 je tggu nk siap g keja...

keja mcm biasa...xdr benda yg menarik nk diceritakan sbb keja dr dulu smpi skrg sama je...boring...

blk keja pkl 5..gegas blk umah...terus masak nasi..cuci pinggan...settle semua tu...bergegas ke kereta..arini dah niat nk hidupkan kelisa buruk aku tu...dah lama sgt xjln...godek punya godek hidup la dia...mknan kirim kat housemate je beli..utk buka..sbb buka pose xmkn nasi..

lepas mkn semua...solat maghrib...rilex jap..mandi siap2 nk g solat isyak & terawih...arini nk mencuba temapt baru..mn tau kot2 lg best..asyik masjid yg sama je...lg afdal kata org tukar2 masjid.... arini berkunjung ke masjid/surau kat persada damai,bandar enstek..xjauh dari umah aku....tp ternyata hampeh...bacaanya tidak menarik hatiku...ngantuk aku dibuatnya..so ambil kepututsan utk batalkan saja terawih mlm ni...huhu..xmo da pg terawih stu...masjid kuarters KLIA the best...

lepas blk tu..memandang masa masih awl..aku rilex2 dulu smbil layan FB...sembang2 ngn kwn.
eh..rasa lapar plak...mau x nya..dah 1 ari berpuasa...buka puasa mkn roti john je...tu pun 1/2 je... selongkar peti ais..jumpa ubi kentang..pergghhh..mmg jd mangsa la mlm ni...panskan minyak...goreng...masak..mkn..knyg...masa utk tido..hehehe...

ready utk sahur pg esok...bye2..
semalat berpuasa...

No comments: