Wednesday 28 September 2011

Rumah Oh Rumah lagi....

Assalamualaikum....

smlm nani dah bising aku xupdate blog...bukan xmo update blog nani cyg oiii...xsempat + xdr idea + malas...mmg lengkap la buat alasan..huhuhu...sbnrnya byk benda nk tulis...tp xsempat..byk gmbr nk upload...xsempat jgk..nk buat mcm mn..keja kan...update blog ni time terluang je...kat umah plak tenet slow...xpe la...arini sja nk berciter pasal rumah lg...aritu dah citer kan....

aritu aku dah ckp pasal umahkan...kononnya dah jumpa la umah...walaupun hati berat nk duk kawasan tu...tp dari xdr..kira boleh la...pastu dah janji ngn owner nk tgk umah ari ahad...jadi ari sabtu mlm tu sja la sms nk comfirm blk plk brape bleh g jumpa dia & tgk umah...

Aku : askum abg, esok mcm mn,comfirm bleh tgk umah?pukul brape nk jumpa?
Tuan umah : klu nk tgk blh bhgian luar je la sbb penyewa lame ade lg.Dlm pkl 8pg.
Aku : owh sy ingat penyewa lama dah kluar,kalau tgk luar sja..dah byk kali sy tgk. sy nk tgk dlm umah mcm    mn rupa..
Tuan umah : klu nk tgk tggu la 1hb ni.xkan bilik org awk nk tgk? mmg la 2 umh sy tp hak die cane plak. sy pun xpnh msuk umah 2 start dia sewa.klu awk xpcaya sgt psl umh 2 sy blh pulangkan duit awk blk. 1hb nnt baru kita cite balk. 2 pun klu ade ksg lg la. awk bg no akaun kt sy.sok pg sy msuk blk duit awk 2.
Aku : erm..o.k
Tuan umah : Ari 2 sy da ckp kemasukan penyewa lame akan pindah pd 30 sptmbr. 1hb baru bleh tgk umh luar & dlm. nktgk mgkuk tandas umah 2 xpe. en.zam suke ke klu org lain tgk bilik tido en.zam?
Aku : ni no.acc maybank sy...1234455667..terima kasih.

haaaaa....tu aku copy paste dr sms aku ngn tuan umah...kuat melatah tuan umah ni...kalau pompuan xpe,bleh aku ckp dia tgk period...emosi xstabil...ini laki..lain yg aku tny lain yg dia jwb..pjg lebar plak tu...dasar melayu...sikit xmo rugi...p.k untung je...ada ke org nk sewa umah main sewa je xtgk dulu mcm mn rupa keadaan kat dlm tu...aritu dia ada call..dia ckp 1 hb tu terus nk bg kunci..kira aku dah start menyewa 1 hb...tp dia plak mintak ngn aku jgn masuk lg umah...sbb dia nk bersihkan dulu..nk repair kalau ada rosak...aku dah ckp..aku xkisah dia nk ambik brape lama masa nk repair...aku start duk bln 11 pun xpe...dia kata xpe2 dia bleh settle dlm masa 2 ari je semua tu..nk jgk aku start sewa 1/10/2011//yea la..kalau aku start sewa bln 11..dia dah rugi 1 bulan...sbb dia kena byr kat bank guna duit sendiri...melayukan...faham2 je la erk..mls aku nk hurai pjg lebar...kalau mcm gni la sikap..aku p.k baik aku cancel je...kalau ko lapar duit sgt...tggu la org lain yg sggp berdepan ngn ko...aku xsnggp..kang xpasal2 aku bakar umah tu...

jadi cancel la aku umah tu...aku pun bkn nk sgt duk stu...so bermula semula la episod m'cari umah...target aku umahyg paling dekat ngn putrajaya...aku nekad..aku nk umah yg paling dekat ngn putrajaya....sedang mencari..& terus mencari...

p/s : rasa mcm nk beli umah pun ada....payah sgt nk sewa..beli terus..untung...hehehe...

No comments: