Wednesday 12 October 2011

nasi goreng telur mata...

assalamualaikum....

lama sgt da aku xmengarut dlm ni....arini ada sikit semangat nk menulis.....sbb arini ada citer...cemas pun ada..lucu pun ada.....bgn pagi2 arini siap2 mcm biasa nk g keja...selak langsir tgk cuaca kat luar..utk pastikan hujan ke x...sbb jap lg nk buat pelimihan kunci kenderaan atas meja "solek" aku tu...ada 3 kunci semuanya...1 kunci "superbike" aku...honda Ex5..huhuhu....2. Honda Jazz putih bersih aku... 3. Ikan aku yg comel..kelisa kelabu cute...kecik2 tp laju...(dah lama sadai..roadtax mati) hehehe....so memandangkan cuaca elok...akan ku capai kunci superbike aku tu...minyak dah tersedia full tank...helmet "full face" MS88..huhu brand apollo punya...sarung tgn? xperlu...boot? xperlu..sarung kasut kerja sudah...jaket tajaan "jonhnie walker"...Pkl 7.30 tu la waktu tetap aku turun g keja...dgn kelajuan maksimum superbike aku 90km/j..aku pecut ke tmpt keja...memandangkan jam ditgn kiri aku baru pkl7.45..dah menjadi rutin aku singgah ke kedai wak teksi LCCT...utk membeli juadah sarapan...terus aku melangkah kedai wak dgn yakin...aku capai bekas polisterene putih...tgk nasi grg cina dgn selera...aku isi dlm bekas sampai penuh..lauk tmbahan adalah telur mata...dah settle bungkus tiba masa nk bayar...dgn angkuh & sombong tnya wak " wak,kira brape harga ni"..."rm2.30" lantas wak jawab...buka dompet...nahh..!! ambik ko ada Rm1 je...mampus aku...lupa plak smlm duit aku dah beli kad tpup utk tunang aku....pantas aku ke ATM..sib baik dekat je ngn ATM...fuhh....mcm mn bleh cuai..smpi lupa..smlm dah cun cun ingat nk g ambik duit...adeehhh..sib baik wak xperasan....buat slumber je la...buat muka xbersalah...kalau wak tau mesti wak ckp...tgk dah ensem tp duit tinggal Rm1 je...huhuhu..buat malu je...hahaha....

sekian...

moral : check dompet dulu sblm beli brg...

No comments: