Wednesday 24 August 2011

Ramadhan 23

Assalamualaikum....

Alhamdulillah..dah 23 ari kita pose...wah...debaran dah makin hampir...nk sambut raya...nk sambut merdeka lg..nk tunang..opppsss..yg tu yg berdebar..sbb secara automatiknya aku dah melangkah selangkah ke arah mendirikan rumah tangga...mampukah aku? kita tgk  nnt...insyaAllah dgn keizinan Allah & niat baik kita...semua menjadi mudah....

arini aku bgn sahur...mkn nasi goreng yg beli smlm..sbnrnya aku nk mkn roti je..tiba2 nasi gorng afwan yg aku beli tu byk..dia xabis..so aku tlg abis kan la...hehehe...

arini lesen memandu aku tamat tempoh...kena byr cpt2 neh..kang xblk kg aku....
elok dah niat nk g byr lesen tu...dtg opis server internet down..mmg mati kutu..xbleh nk melayari internet..so ambik kesempatan tu kuar g byr lesen..bersama dgn kak yati...dia plak byk keja nk settle..sambil2 tu tlg dia la...1st g LCCT..nk g kompom tiket utk bibik kak tie blk Indon...pastu..terus gerak ke putrajaya presint 2 pej. imegresen...smpi2 sna..mak aiiii....lautan manusia warga asing...mogok ke hapa...rupanya diorg tgh buat urusan utk blk kg jgk..urusan mcm2...dah mcm apa pej imigresen...bingit..bermacam2 ragam..bermacam2 bau..bermacam2 bahasa yg mmg aku xfhm...dia org patut ckp "TQ MALAYSIA" sbb bg diorg keja sni...tp ada gak buat hal...elok tampor je laju2...terus ke tingkat 2..bahagian pembantu rumah...kejap je dlm 15 minit..dah siap...terus blk ke nilai..g bank..pastu terus ke pejabat pos KLIA..byr lesen..ngam2 pkl2 masu keja...ngntuk xyah ckp..barai bijik mata..huhu...

arini buka puasa aku masak nasi..syg plak tgk lauk dlm peti dah lama xterusik..ingat nk abiskn je...ptg ni mmg penat sempat aku tido..bgn2 sediakan lauk utk buka puasa....mkn ala kadar je...alas perut je...mlm ni buah ati ajak ke jlnTAR bersama mimi & afwan..katanya nk beli baju raya...sah blk lewat mlm ni..tp xpe..last da kot....pusing punya pusing jln TAR..kami berpecah...aku teman wan cari baju melayu..tp 1 jln tar xjumpa...huhu...mimi plak last2 kedai baju jumpa baju "ARBA'A" haha nama sbnr bj tu "ARBAYA" sesedap ati dia je sebut arba'a..hahaha..sejenis jubah..mmg cantik kalau pakai...pastu dah settle semua..terus blk  ke kajang hantar bdk comel dua  org tu...gegas blk ke Nilai..tgk jam dah pkl 2 lebih..huhu..blk umah bkn bleh tido terus..nk kena minum dulu...relax dulu mau2 dkt pkl 3 baru lelap mata...pkl 5 nk bgn lg..huhu..kompom barai mata esok kat opis....mlmni sayangku bungkus nasi arab utk sahur....pg esok tggu panaskan jew...

k lah choww dulu...!!! ZZzzzZZzzZZzz

No comments: