Saturday 3 September 2011

Raya..Raya..Raya....

Assalamualaikum....

Selamat Hari Raya...Maaf Zahir Batin... kemeriahan kat kampung makin menjadi2..mercun berdentum sana sini...tp  bg aku sama je tiap2 thn..thn ni raya mcm biasa2 je...xdr apa yg lainnya...mlm raya kalau biasa aku kuar jln2 ngn kwn2...thn ni x...aku lepak area kg aku je..kwn ajak pun aku xberminat nk kuar pun...entah la apa yg bermain dlm otak ni...maybe penat lg kot...

pagi raya bgn awal2 pg..bersiap ke masjid..solat sunat hari raya...lepas selesai solat..terus menziarah pusara arwah mak..sayu...sedih...hiba...bercampur baur..biasa la..bila hari2 mcm ni kita ingat...pastu blk umah..menjamu selera...pastu aku terus rehat..tido jap..pastu bgn g mkn kat umah makcik..blk tido smpi ptg....

mlm tu saja nk kuar..kebetulan nk g tumpat hantar barang utk majlis tunang...contact Bomoh..dia nk ikut..gerak ke tumpat...contact Paan..dia ckp xbleh kuar plak..xdr bot...eh apa daaa...aku bleh xtau kg.laut tu kena naik bot..hehehehe..pastu terus gerak ke k.b..jemput rezzal..jumpa ngn faizal..lepak2... dah subuh baru balk..ada citer disebaliknya.(rujuk tajuk "menyambut merdeka raya kat IPD kota Bharu")...

raya  ke-2..bgn pg..pg xpg la..pkl 10 lebih kot..smlm blk lewat..terus mandi gerak ke umah abg aku..mmg tiap2 thn dia buat open house...pastu lepas blk dari umah abg aku..terus aku tido..tido..tido...ngntuk wei...nk buat apa pun xtau...

Raya ke-3...arini majlis pertunangan aku dgn sheera...alhamdulillah semua selesai..berjalan lancar..agak ada sikit berdebar..agaknya kalau kawin nnt mcm mn ek?

Raya ke-4 xdr g raya mn2...sbb arini ari jumaat susah nk kur beraya...so janji ngn tunang kuar lepas jumaat..xdr g mn2 round2 je..sja hilang boring...

Raya ke-5..mmg boring...lambat tul nk blk k.l...

No comments: